* Evde Nasıl Kalori Yakılır? (Hem de alası yakılır)

(( yazımızla alakası olmayan ama evdekilere güzel müzikler dinletecek olan bu linke tıklayalım önce: http://www.sky.fm/cafedeparis ))

——————–

 

Çok iddialı konuşuyorum.

Bu yazım bir devrim yaratacak :p

Breh..

Tamam, şimdi daha inandırıcı konuşacağım, bu yazıyla sadece  “Evde spor mu yapılır ya?” diyenlere net cevaplar vereceğim.. Üstelik fotoğraflarıyla!

 

Arkadaşlar, öncelikle şuradan başlayalım ben evde koşu bandım olduğu için Leslie’yi hiç kullanmadım. Bir gün belki sizin için dener, kalori hesabını az çok çıkartır paylaşırım ama benim için kolay bir şey değil. Günde 12 saat çalışıyorum 1 saatimi de “Leslie ile neler yapabilirim?” sorusuna ayırırsam kendi sporumdan kalırım..

O yüzden bana biraz süre verin.

 

Şimdi asıl anlatacağım kısma geleyim..

 

Evde spor yapabilmek için ihtiyacımız olan bir kaç alet var.

 

* Debbie Siebers’in yüklü olduğu bilgisayar (Ayın  9 Şubat 2014’e kadar wetransfer’den indirebilirsiniz, Linki “Rüya evde nasıl spor yapıyor?” yazısının içinde var)

 

* Koşu bandı. ( uzay mekiğine ihtiyacınız yok.Ben Altıs almıştım hepsiburada.com’dan. 2 yıldır canavar gibi çalışıyor. 750 tl falandı)

 

* yer minderi, pilates lastiği, 2’şer kiloluk dumbell… ( hepsiburada.com’a bakın. cidden ucuz)

 

Şimdi gelelim bunlarla neler yapabileceğimize..

 

Beni takip edenler bilir, instagram’daa spor salonunda yaktığım kaloriyi paylaşırım hep. Yaklaşık 2 saate yakın bir sürede genelde 620-720 arasında değişir yaktığım kalori. Bazen üşenmez de ekstra derslere girersem (zumba, spinning) o zaman elbetteki fazladan efor sarfettiğim için bu kalori yakımı değişiyor..

 

Dün ise  evdeydim..

Gidesim gelmedi salona.. Daha doğrusu dizimde ufak bir pürüz var. salonda zorluk çıkartırsa eve dönüşüm zor olur diye sporumu evde yapmaya karar verdim.

Bu kapsamda da  çıktım koşu bandının üzerine..

 

Benim koşu – eliptical antrenmanlarım hep 45 dk’dan oluşur.. Yarım saat başlangıçta, 15 dk’da bitirirken yaparım..

 

Rutinimi bozmadım önce yarım saat koşu bandının üzerinde (man from the stars’ın eşliğinde ehihih) koştum-yürüdüm. toplamda yaktığım kalori spor salonunkinden çok da farklı değildi: hemen yanda gördüğünüz resimdeki gibi 30dk’nın ederi — 266 kalori oldu..

 

İner inmez Debbie’nin – Burn it up videosunu açtım (uzun zamandır spor yaptığım için Ramp it up ve start it up’tan başlayamıyorum artık)

 

 

 

 

 

 

 

1 saat canıma okudu Debbie.. Iyhh, videoda çıkardığı sesleri hiç sevmiyorum bu yüzden onun sesini bastırması için farklı müzikler açtım.. Size de tavsiye ederim, kulağınız değil gözünüz üzerinde olsun 🙂

 

Burn it up videosu için efsaneymiş desem az olmaz. Kadın gerçekten bir dakika kalp ritmimi rahat bırakmadı. Maşallah kalbim güp güp.. oysa ki sabit hareketlerle çalıştırıyor sizi.

 

50 dakika bittiğinde karın hareketleri benim için biraz yetersiz kalınca bu kez de yine Debbie’ye ait Core Abs videosunun son 6 dakikasını açtım.. Resmen yandı karnım, yandı! 🙂 ve 56.dk’da Debbie ile olan sporum bitti..

Kaç kalori mi yaktım?? Buyrunuz… 390.. Bu sayı gerçekten çok önemli.. Çünkü bu süre zarfında sizin bütün kaslarınızı çalıştırıyor. Squat, Karın hareketleri, Bacak hareketleri, Yan yağlar, Kollar… ne ararsanız var. Hiçbir noktayı unutmuyor Debbie.. Bu yüzden de düzenli yapıldığında vücudu şekillendirmeyi garanti ediyor ki ben de katılıyorum..

Ben de sanırım dün itibariyle yeniden başladım 🙂 Yaşattığı hissi hatırladım ve sevdim 🙂

 

 

Eee tabi, benim sporum videonun bitmesiyle bitmedi. Bu kez yeniden koşu bandına çıktım ve kalan 15 dakikamı eşsiz kore dizilerimin eşliği ile tamamladım 🙂

 

Bittiğinde 786 kaloriyi yakmıştım… süre olarak 1 saat 45 dakikada 786 kaloriye elveda demiştim. Bu şu demek spor salonundan bile fazla kalori yakmıştım. (ki ben uzun zamandır koştuğum için kalp ritmim çok idmanlı.. ben spora yeni başlayanların daha iyi kaloriler  yakacağına inanıyorum. Ama nutlaka start it up-ramp it up- burn it up sıralamasını izlemelesiniz. yaşattığı kas ağrısının tarifi yok. Start ile başlamazsanız çok ağlarsınız çok)

 

 

 

 

Ee ama dizim bitmemişti, bi kaç dakika daha devam ettim, 803 kalori ile Cuma gününü bitirip, duşumu aldım, Arkadaşlarım ile bowling oynamaya gittim..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Özetle hayatımdan da geri kalmadım..

( çocuklu hanımlar sizi anlıyorum ama malesef durumunuzu tahlil edemediğim için size pratik çözümler sunamıyorum, beni kınamayın sakın )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a comment